Autor Subiect: O NOUA "REVOLUTIE" IN ROMANIA  (Citit de 3714 ori)

Geronimo

  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1112
  • De ce?
Re: O NOUA "REVOLUTIE" IN ROMANIA
« Răspuns #30 : Ianuarie 17, 2012, 10:20:55 pm »
Noroc de presa..


Crisi: in Romania il nuovo fronte della protesta
 

Da 5 giorni il paese è attraversato da grandi manifestazioni contro il governo e le misure di austerità: tagli a stipendi e pensioni, licenziamenti anche nel pubblico, privatizzazioni. Violenti scontri con la polizia, decine di feriti e molti arresti


Crisi: in Romania il nuovo fronte della protesta (foto da 02varvara.wordpress.com) (immagini di Fabrizio Ricci)
Si apre un nuovo fronte della protesta contro l'austerità, i tagli a stipendi e pensioni e i licenziamenti, anche nel settore pubblico. In Romania, il 2012 è iniziato con una mobilitazione di massa che non ha precedenti nella storia recente del Paese, che negli ultimi cinque giorni ha vissuto, e vive ancora, momenti di grande agitazione sociale. Non una folla oceanica paragonabile a quella che diede vita alla rivoluzione del 1989, quando i romeni rovesciarono violentemente il regime di Nicolae Ceausescu. Eppure le proteste di questi giorni contro il premier Emil Boc e il presidente Traian Basescu sono di sicuro le più vaste da quando il capo dello Stato è stato eletto nel 2004.

All'origine della protesta la grave situazione economica e la dilagante corruzione politica, nonostante la Romania continui ad essere il Paese con la crescita più alta dell’Unione europea, (nell’ultimo trimestre dell’anno scorso ha registrato un +1.8%). I guai per il Paese balcanico sono iniziati nel 2009, quando è arrivato il primo prestito dal Fondo monetario internazionale (Fmi) e dalla Banca Mondiale. La conseguenza del credito è stata infatti una serie di tagli, dai fondi per le pensioni agli stipendi degli statali, passando per i salari degli stessi dipendenti pubblici, per finire, negli ultimi tempi, alla riduzione drastica delle pensioni per i 'rivoluzionari dell'89'. Si tenga presente che oggi un pensionato romeno con 37 anni di lavoro prende in media 160 euro al mese. Il salario medio è di 350 euro.

Tagli imposti dall'Fmi e che hanno demolito le certezze della coalizione governativa, e, soprattutto, corroso la fiducia nei confronti di Basescu, il politico fino a poco tempo fa più popolare del paese.

L'altro sviluppo decisivo, che ha fatto scatenare le proteste, è arrivato la settimana scorsa, quando il governo Boc ha presentato un piano di riforma della Sanità che prevedeva, oltre a cambiamenti radicali nella carriera dei medici statali, anche la privatizzazione dello Smurd, il corpo di intervento di primo soccorso romeno. Contrario al progetto, Raed Arafat, medico di origini palestinesi molto stimato in Romania, coordinatore del corpo Smurd, vice ministro della Sanità, si è dimesso. La decisione di Arafat ha scatenato un mare di polemiche politiche e, di fatto, giovedì sera le prime manifestazioni di piazza, che poi si sono allargate e hanno raggiunto il centro di Bucarest.

Nei giorni successivi ci sono stati violenti scontri con la polizia, con un bilancio di diversi agenti feriti e molti arresti tra i dimostranti. Poi, la protesta si è allargata anche ad altre grandi città (come Brasov e Timisoara), ma ha assunto toni più duri sempre nella capitale, nella quale si è allargato anche il raggio di azione dei manifestanti, alcuni dei quali hanno messo a ferro e fuoco una parte di piazza Uniri, circa un km a sud della Piazza dell'Università. Alla fine il bilancio era di 53 feriti e una ventina di fermati. L’agenzia di stampa rumena Mediafaxnews ha riferito che più di 70 persone hanno richiesto assistenza medica a seguito degli scontri, e circa 40 persone sono state arrestate dalla polizia.

GUARDA IL VIDEO

Ieri il premier Boc ha condannato le violenze, lanciando un appello al dialogo: “Il diritto a manifestare è inalienabile ed è garantito dalla costituzione romena - ha detto ai giornalisti - ma la violenza urbana è inaccettabile ed intollerabile. Il dialogo resta l'unico confronto per tutte le parti sociali. La violenza non fa che mettere a repentaglio la stabilità economica della Romania, perché farebbe crescere i costi per il pagamento del prestito”.

Ma le proteste erano iniziate in maniera assolutamente pacifica, con fiori in mano e bandiere bucate come durante la Rivoluzione in piazza dell’Università a Bucarest, come racconta Mihaela Iordache in un articolo pubblicato su www.balcanicaucaso.org. Solo in un secondo momento sono subentrate le violenze: "Se durante il giorno pensionati, famiglie con bambini e giovani hanno gridato 'senza violenza', durante la notte è arrivato l’incubo. Alcuni facinorosi, che secondo i promotori delle iniziative erano infiltrati della polizia, sono riusciti a seminare violenza, appiccando fuochi, distruggendo negozi e vandalizzando il centro della capitale. Decine di feriti, lotta fra gendarmi e manifestanti violenti, sangue, pietre, gas lacrimogeni, arresti. Giornalisti picchiati e feriti. Caos e immagini che ricordano le violenze dei minatori chiamati a Bucarest dall'allora presidente Iliescu negli anni Novanta”.


http://www.rassegna.it/articoli/2012/01/17/82070/crisi-in-romania-il-nuovo-fronte-della-protesta

camy_dan

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 474
    • www.intimoperpassione.it
Re: O NOUA "REVOLUTIE" IN ROMANIA
« Răspuns #31 : Ianuarie 17, 2012, 10:21:41 pm »
Adica SMURD , care e cel mai tare in interventii rapide, s-ar teme de concurenta? Cati ani i-ar trebui concurentei sa ajunga la acelasi nivel?

http://www.smurd.ro/



Cand lumea iese in strada sigur are motiv. Chestia cu Smurd a fost picatura/pretextul care a umplut paharul unei nemultumiri continue de multi ani. Practic Romania a fost mereu in criza din '89 si pana acum. Poti sa manipulezi lumea doar cand situatia e grea. Deci probabil e grea..

Pai crezi ca arabul lasa ciolanul asa usor? Peste 5 ani, cu o concurenta puternica, SMURD-ul dispare sau e unul dintre multele companii existente. Daca se poate monopol de ce sa nu tina cu dintii???

Situatia este foarte grea, asa este. De multe ori m-am intrebat cu ce traiesc oamenii si cat mai pot indura. Dar nu se rezolva problemele omorandu-se pe strazi.
Eu sunt de parere ca fuge Basescu si vine alt "flamand", mai "flamand". E usor sa spui "schimbam", dar ii schimbam tot pe banii populatiei. Ala care ajunge sus, "unge" multe maini care trebuiesc rasplatite la randul lor.

Nu tin cu Basescu, ca h-abar n-am ce-a facut, sau ce n-a facut, pentru tara. Stiu doa,r ca nici unul dintre cei care au fost la putere, n-a facut nimic, sau indeajuns.

Geronimo

  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1112
  • De ce?
Re: O NOUA "REVOLUTIE" IN ROMANIA
« Răspuns #32 : Ianuarie 17, 2012, 10:29:03 pm »
Nici pe mine nu ma intereseaza cum se numeste presedintele. Ceea ce conteaza e cum sta populatia.

Mi-ar place ca la inceputul si sfarsitul unui mandat de presedinte sa se faca o statistica cu "sanatatea" Romaniei. Daca se merge in jos, presedintele sa nu mai candideze a doua oara.  Nu vreau sa cred ca nu exista chiar nici o solutie si trebuie sa mergem pe ideea ca "il tinem pe asta ca altul sigur e mai rau"

Madalina_Reloaded

  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 20140
  • Frumuseţea stă în ochii celui care priveşte.
Re: O NOUA "REVOLUTIE" IN ROMANIA
« Răspuns #33 : Ianuarie 17, 2012, 11:44:29 pm »
legea prevedea, din cite am inteles eu, o asigurare privata pt fiecare... adica in loc sa te duci la spital cu vata de acasa si cu spaga in buzunar, plateai o asigurare privata si ti se asigura asistenta medicala conform politei semnate....

SMURD-ul e una si e subventionata de stat (si n-a fost niciodata in pericol de a fi desfiintata), FUNDATIA SMURD e alta, e ONG-ul lui Arafat care primeste donatii (si care era in pericol sa imparta tortul cu altii). Diferenta asta cred ca putini o cunosc, de-aici si isteria generala..

Era pe undeva o analiza a unuia care a avut chef si timp sa lamureasca cele doua aspecte,daca o mai gasesc, va pun link.

Madalina_Reloaded

  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 20140
  • Frumuseţea stă în ochii celui care priveşte.
Re: O NOUA "REVOLUTIE" IN ROMANIA
« Răspuns #34 : Ianuarie 17, 2012, 11:44:51 pm »
intre timp Taranu cu Maseratti strikes again

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=WmHbXYpdW4g" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=WmHbXYpdW4g</a>

ionutz

  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 946
Re: O NOUA "REVOLUTIE" IN ROMANIA
« Răspuns #35 : Ianuarie 17, 2012, 11:47:21 pm »
   Eu cred ca in aceste perioade de criza  se vad limitele sistemelor "democratice"   problema e ca momentan nu se pot inlocui cu nimic, si sunt convins ca o sa fie si mai rau, modelul de dezvoltare occidental e compromis rau de tot, si o restructurare nu prea e posibila.

Madalina_Reloaded

  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 20140
  • Frumuseţea stă în ochii celui care priveşte.
Re: O NOUA "REVOLUTIE" IN ROMANIA
« Răspuns #36 : Ianuarie 17, 2012, 11:49:07 pm »
apoi, referitor la Basescu, peste 10 luni sint alegerile. Basescu nu mai poate candida. E de ajuns sa mearga sa voteze pe cine vor ei, pe DD, pe Ponta, pe Antonescu sau pe Istvan.....sau pe domnu Calafat in persoana.... doar peste 10 luni. Dar vor merge?! nuuuu, ca alegerile sint masluite, ca voturile sint furate, ca diaspora LE ALEGE presedintele...asa ca "si-asa nu se schimba nimic"... Dar "vor alegeri anticipate"....

asta a fost doar o ocazie de bagat in seama... ca a fost Ponta ala de i-a azmutit se vede clar, nici nu s-au terminat revoltele, dar Ponta s-a dus la Bruxelles si a si obtinut AMENDAREA ROMANIEI PENTRU VIOLENTA APLICATA IN PIATA ASUPRA PROTESTATARILOR....

haidi ma.....

Madalina_Reloaded

  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 20140
  • Frumuseţea stă în ochii celui care priveşte.

Cocolina

  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 913
  • Fluture cu aripile pudrate-n praf de stele...
Re: O NOUA "REVOLUTIE" IN ROMANIA
« Răspuns #38 : Ianuarie 18, 2012, 12:32:02 am »
In plus nemernicul de poanta,a adus un prejudiciu de imagine Romaniei,fiind de fapt un tradator de neam si tara....orgoliul si frustrarea lui imensa,vor costa Romania...care are nevoie de banii uniunii...si pe astia ii vor romanii?

http://www.gandul.info/magazin/video-proteste-la-targoviste-hai-la-seminte-mamaaa-jos-basescu-9152105

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/si-a-scos-fiul-in-palme-dintre-protestatari-ce-ti-au-dat-ma-bani.html

Geronimo

  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1112
  • De ce?
Re: O NOUA "REVOLUTIE" IN ROMANIA
« Răspuns #39 : Ianuarie 18, 2012, 01:50:22 am »
 :D :D eu inteleg ca presa romaneasca are serioase lacune de profesionism, dar chiar trebuiesc reproduse stiri ca astea?
Deci din toata miscarea de protest din marile orase ale tarii ar trebui sa retinem doua vanzatoare de seminte si doua femei suparate?  ??? ??? Trebuie sa aruncam cu pietre in oricine se impotriveste presedintelui iubit? Nu reusim sa tinem si cu presedintele si cu multimea?

Mai demult la Timisoara erau huligani, in Piata Universitatii erau golani, mergem pe aceeasi strada?


In ce-l priveste pe Arafat  cred ca-i ultimul om din Ro care trebuie atacat. Cu fundatie sau fara. La ceea ce a realizat el cu Smurd, cate persoane au scapat cu viata datorita rapiditatii serviciului creat de el, nimeni n-ar trebui sa-si permita sa-l insulte. Adica a ramas sa dam cu parul in singurul serviciu care functioneaza ??

Madalina_Reloaded

  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 20140
  • Frumuseţea stă în ochii celui care priveşte.
Re: O NOUA "REVOLUTIE" IN ROMANIA
« Răspuns #40 : Ianuarie 18, 2012, 02:31:53 am »
asa au inteles si-aia de-au pornit cu strigaturi "noi sintem cu calafat", ca se da cu parul in singurul serviciu care functioneaza.
in realitate n-a dat nimeni cu parul in el si nici n-a vrut sa-l desfiinteze.
arafat, pe linga ce face el cu smurdul, era si subsecretar de stat. functie din care si-a dat demisia, pentru ca noua lege a sanatatii insemna ca EL sa imparta TORTUL (care pina acum ii vine doar la fundatia pentru smurd, NU LA SMURD unde e platit DE STAT) cu alte institutii privatizate (spitale bla bla)...

nu neaga nimeni meritul pe care-l are arafat si smurd-ul... dar lucrurile nu-s chiar asa "dezinteresate". citeste linkul de ti l-am dat, e documentat...chiar de pe situl smurd-ului.

Cocolina

  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 913
  • Fluture cu aripile pudrate-n praf de stele...
Re: O NOUA "REVOLUTIE" IN ROMANIA
« Răspuns #41 : Ianuarie 18, 2012, 02:29:01 pm »
Exact.
Romania are un bilant 2011 net superior majoritatii statelor din UE, cu crestere economica de circa 2%, cu scaderea inflatiei la circa 3% (nivel apropiat de zona euro), cu ridicarea salariului minim cu 4,5%, cu eliminarea impozitului pe venit pt cei cu salarii mai mici de 1.000 lei, cu cele mai mari exporturi din ultimii 21 de ani, cu a 4-a cea mai mica datorie publica garantata de stat din UE, cu reducerea deficitului bugetar la 4,4%, cu reducerea deficitului de cont curent si a deficitului comercial, cea mai mare crestere trimestriala a PIB din UE, etc.
Am ajuns ca ministrul nostru de finante sa fie desemnat drept 'ministrul anului 2011 in UE' de catre reviste internationale, sa fim laudati de UE si FMI pt disciplina financiara si politica de investitii, iar Reuters sa scrie ca 'Ungaria ar trebui sa ia lectii de economie de la Romania' !!
E fara precedent si asta se datoreaza si sinuciderii politice a lui Boc si PDL prin aplicarea curajoasa, din timp, a austeritatii si a unor masuri foarte dure, masuri care acum sunt copiate de toata Europa (Grecia tocmai a anuntat ca da afara 150.000 bugetari, Ungaria da afara 6.700 functionari doar in ianuarie si februarie..).
Exact acum, cand incepusem sa ne delimitam de Grecia si Ungaria in ochii investitorilor si statelor mari din UE, care ne admirau pentru stabilitate si disciplina, iata ca vine USL cu obsesia asta dementa de a-l suspenda pe Basescu si a face 'anticipate' chiar intr-un an electoral cand oricum vor fi alegeri in toamna !
E inca o dovada a lipsei de inteligenta si de responsabilitate a liderilor politici, populatia are dreptate sa fie dezgustata de clasa asta politica.
Cei din Guvern par incapabili sa explice clar si cat mai mult avantajele a ceea ce fac, cei din Opozitie par incapabili sa puna Romania deasupra intereselor lor nenorocite de partide de infractori cautati de DNA.
Dialog, nu manifestatii!Si la munca,ca ne-am saturat de atatia asistati social,care traiesc de pe urma statului...nimeni nu vrea sa puna osul la treaba...ne-am invatat sa fim parazitii societatii....in timp ce altii muncesc si pt noi....oamenii de bine nu au timp sa iasa in strada zilnic,sa vocifereze,ei trebuie sa puna o paine pe masa copiilor,au inteles ca masurile de austeritate sunt facute pentru a nu cadea si mai mult in prapastia crizei...Cel mai indignant e sa fii manipulat si sa lasi pe altii sa decida pt tine,sa nu treci informatiile prin filtrul propriei gandiri,sa asculti mizeriile unor oameni fara demnitate si coloana vertebrala precum cei de la irealitatea tv sau antenele securistului voiculescu.
Cei care ies in strada nu sunt -poporul-pe mine nu ma reprezinta si nici nu vreau sa vorbeasca in numele meu,sa imi decida ei soarta....

seb

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 463
  • Succesul inseamna a continua cand ceilalti renunta
Re: O NOUA "REVOLUTIE" IN ROMANIA
« Răspuns #42 : Ianuarie 18, 2012, 02:54:37 pm »
@ Cocolina
Nu sunt intrutotul de acord cu tine.
 Faptul ca sunt luate niste masuri de stabilitate macroeconomica e de laudat pana la un punct. Adica sunt de acord cu taieri, cu austeritate, cu strasul curelei , pana la un punct.. dar exista un mare DAR,
in conditiile in care vezi ca toata economia geme, marea majoritatea a firmelor romanesti se tarasc in agonie, firmele de partid prospera. Se fac telegondole in zone unde nu exista infrastructura minima, se investeste haotic, se comisioneaza tot ce misca...
Eu vorbesc din punctul unui om ce a avut firma in Romania si mie scarba sa ma gandesc cate comisioane am dat pe la primarii sa prind contracte, pentru ca altfel nu se putea supravietuii..
NU poti sa imi explici nevoiea austeritatii , iar in acelasi timp tu risipesti banii publici. De ce sectoare de drum (prin Suceava parca) de X km se fac cu bani europeni cu circa 5 milioane de euro, iar acelasi sector de drum, pentru acelasi numar de kilometri se continua cu bani de la bugetul local , iar factura este de 4 (patru) ori mai mare. De ce nu raspunde nimeni de chestiuni evidente de furt?
  Gandeste-te ca sunt familii cu 2 profesori, (bugetari) care au avut bugetul familiei grav afectat de masurile cu barda luate de Base&Comp.
NU pot sa fiu multumit cand ma duc la doctor cu un picior ranit si ies de acolo cu piciorul taiat. Ala e macelar , nu doctor.

  Asa ca lasa-ma cu lectii de economii si mai dai in Pastele masii pe toti politicienii romani, iin special PDListii , pentru ca au reinventat tupeul si aroganta.

ra.sanda

  • Bazat
  • ***
  • Mesaje postate: 100
Re: O NOUA "REVOLUTIE" IN ROMANIA
« Răspuns #43 : Ianuarie 18, 2012, 03:27:11 pm »
Bravo Seb!Chiar ma gandeam ca e ceva in neregula cu toate comentariile de mai sus.Probabil de afara se vede altfel,dar cine traieste aici stie bine ce inseamna austeritatea.Se zice de asistati social,e adevarat.Ar trebuie sa se aleaga bine pt cine sa se dea ajutoare sociale,care intre noi fie vb sant de mizerie.Cat e o pensie de handicap in Italia?Cam, 520 euro,in Romania pt acelasi grad e doar 234 lei.Oare cum se poate trai cu banii astia?Sau cum poti trai cu un salariu de 600 lei cand preturile sant ca in occident ?Eu nu zic ca nu trebuiau luate masuri,dar inainte de a le lua trebuiau gandite bine.Si in primul rand trebuiau cei de la putere sa se lase de furaciuni macar pt o perioada,dar nu,asta nu.Se fura parca mai abitir ca inainte,sau la fel dar din mai putin bani,si atunci se vede mai bine.Basescu isi depaseste atributiile,si si-a ales o marioneta de prim ministru.Ce fel de guvern avem ?Trec legi prin asumare,legi pe care le fac dupa bunul lor plac.Atunci la ce mai e bun un parlament?E trist sa traiesti in Romania

ionutz

  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 946
Re: O NOUA "REVOLUTIE" IN ROMANIA
« Răspuns #44 : Ianuarie 18, 2012, 04:58:43 pm »
@ Cocolina
Nu sunt intrutotul de acord cu tine.
 Faptul ca sunt luate niste masuri de stabilitate macroeconomica e de laudat pana la un punct. Adica sunt de acord cu taieri, cu austeritate, cu strasul curelei , pana la un punct.. dar exista un mare DAR,
in conditiile in care vezi ca toata economia geme, marea majoritatea a firmelor romanesti se tarasc in agonie, firmele de partid prospera. Se fac telegondole in zone unde nu exista infrastructura minima, se investeste haotic, se comisioneaza tot ce misca...

   Lectiile de economie nu se indreapta mereu inspre directia asta,  economisti keynesieni sau neokeynesieni  sustin exact contrariul, austeritatea deprima economia,  o vad ca pe o sinucidere  http://www.businessweek.com/news/2012-01-17/europe-austerity-wrong-way-to-fight-crisis-stiglitz-says.html,  Stiglitz,  premiu nobel, cautati in italiana sau romana daca vreti.
   Acesti economisti au avut de multe ori dreptate la fel cum a avut keynes cand in anii 30 nimeni nu mai intelegea ce se intampla, teoria neoclassica era in gaura rau de tot.
    Desi din pacate teoriile lor au fost extremizate in mod gresit, vezi Grecia, Italia etc.   
   Solutia pentru a iesi din situatia asta nu este austeritatea,  ci investitiile serioase, necesare...masuri de a corectie a falimentului falimentul decizional politic.   lupta impotriva evaziunii fiscale,  anumite liberalizari,taieri doar acolo unde sunt bani aruncati si nu se loveste propensiunea inspre consum,   si neaparat productivitate si concurenta.